تعمیر فایرآلارم PH Svesis و Paradox

تعمیر فایرآلارم PH Svesis و Paradox

تعمیر فایرآلارم PH Svesis و Paradox –تعمیر برد الکترونیکی انواع دستگاه های  اعلام حریق در کلینیک تخصصی الکترونیک زیر نظر کارشناسان مجرب انجام می پذیرد.

بررسی مختصر دستگاه فایرآلارم Fire alarm

دستگاه اعلام حریق Fire alarm ، به منظور هشدار آتش سوزی  در مواقع اضطراری به کار می رود تا بتوانیم برای محافظت از جان خود و افراد اقدامات لازم را انجام دهیم. این سیستم هوشمند در کارخانه ها ، اداره ها و سایر ساختمان های عمومی به فراوانی یافت می شود.

برخی از سیستم های اعلام حریق مجهز به ریموت remote از راه دور می باشند که می توانند به ایستگاه آتش نشانی هشدار دهند

هر سیستم اعلام حریق دارای یک پنل کنترل هشدار آتش است که به عنوان مغز سیستم شناخته می شود که  همه ی سیگنال های هشدار دهنده Detector به آن متصل می گردد و یک نشانگر وضعیت را به کاربران ارائه می دهد.پنل کنترل دستگاه اعلام حریق  می تواند با شبیه سازی زنگ هشدار جهت آموزش کارکنان حین آتش سوزی و تخلیه ساختمان راه اندازی شود.

در هسته یک سیستم اعلام حریق طیف گسترده ای از آشکار ساز های دود هوشمند Detectors نظیر : دتکتور دود ، مونو اکسید کربن و … استفاده می شود.

نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق در مرحله اول آتش سوزی را تشخیص داده و سپس با هشدار و تخلیه سرنشینان به پرسنل مربوطه اطلاع می دهد. در مرحله بعدی امکانات کمکی نظیر : کنترل دود ، بالابر خانه و … را فعال می کند و در نهایت ماموران آتش نشانی را راهنمایی و هدایت می کند.

انواع سیستم های اعلام حریق

در سیستم اعلام حریق معمولی از کابل کشی فیزیکی برای اتصال چندین نقطه تماس و آشکار سازها Detectors استفاده می شود که سیگنال ها از آن ها به واحد کنترل اصلی متصل می شوند.

در سیستم اعلام حریق هوشمند هر آشکار ساز یا دتکتور با رایانه خود محیط اطراف را ارزیابی می کند و نتیجه را به کنترل پنل ابلاغ می کند تا از بروز هر گونه آتش سوزی احتمالی جلوگیری شود.

یکی از بروزترین سیستم های اعلام حریق از نوع بدون سیم یا wireless می باشد که از ارتباطات امواج رادیویی جهت اتصال سنسور ها و کنترلر ها استفاده می کنند که معمولا توسط برنامه روی تلفن همراه به صورت ریموت کنترل می شوند.

تاریخچه سیستم اعلام حریق Paradox

شرکت paradox hellas ، در ژانویه ۱۹۹۰ تاسیس شد که خود را به عنوان یک پیشرو در زمینه واردات و توزیع عمده سیستم های اعلام حریق ، دوربین مدار بسته و سیستم های کنترل در بازار یونان معرفی کرد.

Paradox در سال ۲۰۰۳ به طراحی و توسعه پنل های اعلام حریق ، لوازم جانبی برای سیستم های امنیتی مانند:  آژیر های فضای باز ، ماژول های ارتباطی IP و … سرمایه گذاری کرد.در سال ۲۰۱۷ بخش های تولید و توسعه paradox hellas به شرکت ph svesis انتقال یافت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *